Hello Kitty má konkurenciu, propaguje ju japonská vláda

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Hello Kitty má konkurenciu, propaguje ju japonská vláda
Foto: Twitter/KirimiChan

TOKIO 28. mája (WEBNOVINY) – Mladí Japonci prepadajú chutiam rýchleho občerstvenia zo západného sveta. Namiesto suši a sašimi si na tanier čoraz častejšie nakladajú hamburgery a vyprážané kura. Japonská vláda sa nový trend rozhodla zastaviť kurióznym spôsobom – k zdravému jedlu má ľudí pritiahnuť zvláštna kreslená ryba.

Hello Kitty má konkurenciu, propaguje ju japonská vláda
Foto: Twitter/KirimiChan

Reklamná agentúra, ktorú vláda oslovila, vytvorila postavičku s hlavou lososového filé. Ryba dostala meno Kirimičan a jej úlohou je prilákať zákazníkov v supermarketoch k zdravým pultom s morskými plodmi. Propagácia je spojená aj s plyšovými hračkami a rôznymi darčekovými predmetmi, ktoré tvoria konkurenciu obľúbenej postavičke Hello Kitty.

„Sme presvedčení o tom, že roztomilá postavička ako Kirimičan by mohla pomôcť zmeniť vnímanie rýb a urobiť z nich niečo veselé a zábavné,“ uviedol hovorca ministerstva poľnohospodárstva a rybolovu.

Morské plody boli vždy dôležitou súčasťou japonského jedálnička. Na tanieroch sa tu však čoraz častejšie objavujú mliečne výrobky a mäso, čo sa prejavilo aj na spotrebe rýb – od roku 2001 klesla až o tretinu.

K výraznému poklesu pritom paradoxne prichádza v čase, kedy dopyt po rybách v ostatných častiach sveta narastá. Kreslená postavička Krimičan sa však v Japonsku teší veľkej obľube – na sociálnej sieti má už vyše 235-tisíc fanúšikov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia