IBM štúdia odhaľuje budúcnosť automobilového priemyslu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
IBM
Foto: IBM

BRATISLAVA 23. januára (WBN/PR) – Spoločnosť IBM (NYSE: IBM) zverejnila výsledky svojej najnovšej štúdie o automobilovom priemysle – IBM Automotive 2025 Global Study. Podľa tejto štúdie v nasledujúcich rokoch dôjde k zmenám, ktoré významným spôsobom prekročia hranice súčasného automobilového priemyslu. Štúdia predpovedá, že zatiaľ čo automobilové odvetvie ponúkne ľuďom viac zážitkov z jazdy, naopak existencia áut bez šoféra, alebo plne automatizované riadenie áut, nebude takou samozrejmosťou, ako si mnohí dnes myslia.

Výsledky IBM Automotive Global Study 2025 vychádzajú z rozhovorov so 175 manažérmi v automobilovom priemysle, v 21 krajinách, ktoré boli zamerané na očakávania zákazníkov, stratégiu rastu, požiadavky na mobilitu či možné narušenie ekosystému automobilového priemyslu. Výsledky štúdie nazvanej Automotive 2025: Odvetvie bez hraníc publikoval IBM Institute for Business Value.

Zatiaľ čo v posledných rokoch sme boli svedkami mohutnej obnovy automotive, novou identitou tohto odvetvia je rast otvorenosti, vrátane toho, že sa búrajú tradičné hranice. Táto transformácia prináša so sebou viacero výhod, ktorých význam môže byť porovnateľný so zavedením automatizovaných montážnych liniek v automobilkách,“ hovorí Alexander Scheidt, líder pre automobilový priemysel, z divízie konzultačných služieb spoločnosti IBM.

Do roku 2025 nám automobilový priemysel prinesie personalizovaný zážitok z jazdy autom, pričom spotrebiteľ, či už ako šofér, alebo pasažier vozidla, bude môcť zážitok z cestovania autom prispôsobiť svojim požiadavkám. Zákazníci dnes, si oveľa viac ako kedykoľvek predtým, želajú dokonalejší zážitok z jazdy autom v kombinácii s najnovšími digitálnymi technológiami. Nechcú iba šoférovať auto, ale chcú využiť aj príležitosť inovovať a spolupodieľať sa na kreovaní info-zábavných služieb, ktoré tvoria stále dôležitejšiu súčasť výbavy vozidiel.

Podľa výsledkov najnovšej IBM štúdie došlo v posledných rokoch k výrazným zmenám v očakávaniach užívateľov automobilov. Podľa 63 percent manažérov dopytovaných v prieskume ku štúdií, je práve oblasť služieb mobility a zdieľania áut ideálnym priestorom pre väčšiu spoluprácu so spotrebiteľmi. Až 59 percent z nich je presvedčených, že automobilky by mohli viac spolupracovať so spotrebiteľmi v oblasti dizajnu a 54 percent z dopytovaných vidí vhodnú spoluprácu so zákazníkmi pri marketingových kampaniach.

52 percent manažérov chce viac spolupracovať so spotrebiteľmi v oblasti popredajného servisu, a podľa štyroch pätín z nich, bude pre budúci vývoj automobilového priemyslu kľúčové vytvorenie lepšieho zážitku z jazdy autom zapojením kognitívnych technológií. Až 57 percent z nich verí, že sociálne siete pre autá budú v roku 2025 miestom určeným na komunikáciu vozidiel, a poslúžia im na zdieľanie informácií o dopravnej situácii, počasí, ako aj špecifických informácií od výrobcov automobilov. Ak napríklad automobilka neočakávane zistí technický problém na nejakom modeli áut, bude môcť oveľa jednoduchšie komunikovať s inými autami toho istého modelu, aby rýchlejšie identifikovala, čo tento technický problém spôsobuje.

V protiklade so všeobecnými očakávaniami je najnovšia IBM štúdia skeptická a nepredpokladá, že do roku 2025 budú autá bez šoféra plne integrované do cestnej premávky. Len osem percent manažérov podľa jej výsledkov predpokladá, že autá bez šoféra budú do roku 2025 samozrejmosťou a len 19 percent z nich očakáva, že rutinou bude plne automatizované prostredie – čo znamená, že riadiaci systém automobilu bude schopný zvládať všetky štandardné situácie bez dohľadu vodiča, ktorý bude môcť vykonávať iné úlohy nesúvisiace s riadením vozidla.

Podľa IBM Automotive 2025 Global Study bude najvýraznejším zdrojom rastu automobilového priemyslu nárast pridanej hodnoty vozidiel, čo je v protiklade s dnešným rastom počtu predaných áut. Zatiaľ čo tretina manažérov zapojených do prieskumu je presvedčená, že sa dokážu postupne pripraviť na nové výzvy, ktoré ich čakajú, len pätina z nich je presvedčená, že sú na ne pripravení už dnes.

Komplexné výsledky štúdie nájdete Tu.

Viac informácií nájdete Tu.

O IBM

Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie IBM