Naďalej platí aj aktuálny zmluvný termín ukončenia stavby D1 Hubová – Ivachnová s tunelom Čebrať koncom roka 2023. Pôvodne mala byť dokončená v roku 2017.
Národná diaľničná spoločnosť sa so zhotoviteľom zatiaľ nedohodla na konečnej cene stavebných prác, nateraz platí termín ich dokončenia do konca roka 2023.
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal priznal, že pri výstavbe úseku D1 Hubová – Ivachnová je právny a finančný problém, ktorý sa snažia riešiť so zhotoviteľom.
Ministerstvo dopravy má na stole žiadosť diaľničiarov o stavebné povolenie pre tunel Čebrať, ktorý je súčasťou budovaného diaľničného úseku Hubová – Ivachnová.
Stavebné práce pri modernizácii trate sú plánované na viac ako tri roky, investícia bude financovaná z prostriedkov Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy.
Zdĺhavý tender Železníc Slovenskej republiky na modernizáciu železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica Slovenska a Česka pred uzavretím zmluvy s vybraným zhotoviteľom ešte skontroluje Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
V prospech plného profilu aj pre druhú časť severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 podľa Národnej diaľničnej spoločnosti rozhodli hlavne výsledky ekonomickej analýzy stavby.
Súčasťou úseku rýchlostnej cesty R4 je aj diaľničný tunel Bikoš s dĺžkou 1,1 kilometra, avšak Váhostav nateraz nepredpokladá, že by sa na úseku vyskytli nepredvídateľné udalosti. Dodržať chce aj zmluvný termín výstavby do jari 2023.