Dôvera hlási problém v ročnom zúčtovaní, dostala chybné dáta

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Poistovne_dôvera
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 30. júla (WEBNOVINY) – Zdravotné poisťovne najprv dostali údaje potrebné na vykonanie ročného zúčtovania zdravotného poistenia (RZZP) o niekoľko týždňov neskôr ako minulý rok, teraz sa ukazuje, že niektoré z nich sú nesprávne.

Upozornila na to zdravotná poisťovňa Dôvera, podnet dostala od vlastných poistencov. Výsledky RZZP zvykne svojim klientom posielať skôr ako ostatné dve poisťovne.

Reklamáciu od poisťovne neevidujú

„Na základe prvých reakcií od našich poistencov sme zistili, že dáta o ich príjmoch, na základe ktorých sme im vykonali ročné zúčtovanie poistného, sú chybné,“ uviedol PR manažér Dôvery Matej Štepianský. Jednému z klientov dokonca vypočítali nedoplatok 7000 eur, pričom jeho ročný príjem bol len 4000 eur.

Poisťovniam údaje z finančnej správy sprostredkováva Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS). Dôvera už apelovala, aby jej poslali správne informácie.

„Pre našich poistencov to znamená, že nie našou vinou dostávajú v tomto roku výsledok ročného zúčtovania neskôr, ako boli zvyknutí z minulosti pre oneskorené poskytnutie dát o príjmoch. Zároveň, po prijatí opravených dát od štátnej správy, budeme musieť poslať niektorým poistencom opravené ročné zúčtovanie,“ konštatuje Štepianský.

Finančná správa odkázala, že neeviduje zo strany zdravotnej poisťovne žiadne reklamácie poskytnutých údajov.

Union a VšZP sa ešte nevedia vyjadriť

Union zdravotná poisťovňa zatiaľ nevie potvrdiť, či aj ona dostala chybné údaje, svojim poistencom ešte výsledky ročného zúčtovania neposielala. O probléme však vie, nakoľko v stredu sa na podnet Dôvery uskutočnilo stretnutie na ÚDZS.

„V prípade, že sa avizovaný problém s údajmi potvrdí, budeme žiadať finančnú správu o zaslanie korektných údajov a následne skorigujeme aj všetky RZZP, ktoré sme povinní vykonať a zaslať platiteľom poistného do 30. septembra 2015,“ uviedla hovorkyňa Unionu Judita Smatanová.

Všeobecná zdravotná poisťovne (VšZP) eviduje ojedinelé prípady námietok poistencov k RZZP. „VšZP sa však nateraz nevie vyjadriť k celkovému počtu chybne vypočítaných ročných zúčtovaní z finančnej správy, nakoľko poisťovňa ešte nespracovala všetky ročné zúčtovania. V každom prípade však platí, že poistenec má právo požiadať o vykonanie opravného ročného zúčtovania a VšZP mu samozrejme vyhovie,“ konštatovala Eva Ravingerová z VšZP.

Agentúra SITA oslovila aj ÚDZS.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Dôvera zdravotná poisťovňaÚDZS Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťouUnion poisťovňaVšZP Všeobecná zdravotná poisťovňa